tiistai 2. maaliskuuta 2010

Tunnustusta ja vinkkiä!

Kiitokset Merville , Maaretille  ja Sandelle
aurinkoisesta tunnustuksesta,
katson tunnuksen eteenpäin kunhan kerkeän :)

EDIT: Poistettu ostovinkki :)
En tiedä miten te muut hoidatte korttienne kuvaukset mutta minä teen sen näin:
Yleensä kuvaan ilman salamaa ja hyvin harvoin korjailen kuvieni laatua taikka valotusta.Välillä on sitten vähän hämäriä kuvia kun en laiskuuttani viitsi kuvata uudestaan.

Leimasinkuvien paperina kun käytän melko paljon ja usein Cansonin paperia niin jää vihkosesta taustapahvi jonka olen hyödyntänyt.

Olen siis tehnyt itselleni kuvausalustan.

Lisään tähän vielä, eli teippi on tuolla pahvien taitteessa, eli toimittaa saranan virkaa.
Anteeksi kun oon niin surku näissä mun selityksissä. Kysykää jos on epäselvää :)

Kortit näkyvät aika hyvin kuvissa kun tausta on vaalea. Siksi minulla on aina tasaisen tylsä ja sama tausta käytössä kun kuvaan korttejani ja muutakin tavaraa. Minulla siis tuollainen luonnonvalkoinen tausta.
Kun olen lisäksi tehnyt alustani A3 kokoiseksi niin helposti saa kätkettyä sotkua taustalle, tarpeen vaatiessa :). Joten ei tarvitse raivata kovasti pöytää kun haluaa kuvata valmiin korttinsa.(yhtään kun ei ole malttamaton kun kortin saa valmiiksi) Minulla lisäksi tuo lamppu kätevästi tuossa pöydällä.Toisaalta tämän alustan siirtää helposti johonkin muuhun paikkaan missä on valoa. Välillä on ollut esim tuolilla tai voisihan sen varmaan parvekkeelle taikka terassillekin kiikuttaa.


Muistakaa osallistua arvontaan!
Löydät bloginamuni arvonnan TÄÄLTÄ

Kiitos kun jaksoit lukea tänne asti :)


9 kommenttia:

  1. Ihania ostoksia sulla:) Tilasin myös noita isoja korttipohjia Glitter Potista ja vähän muutakin...Kiva kerrankin, kun on reilun kokoisia korttipohjia:) Tuo lentokonepoitsu muakin kiinnostaisi. Just tänään Paperellan sivuilla oli jo MELKEIN tilaukseen mennä, mutta sain vielä sinniteltyä...

    VastaaPoista
  2. Wau mitkä ostokset ja edulliset. Itse en ole vielä uskaltautunut tilailemaan omin nokkineni ulkomailta, turvaudun aina kimppatilauksiin konkareiden kanssa.

    VastaaPoista
  3. Taas olet hyvät kaupat tehnyt:)
    Cut & Home tuttu kauppa mullekin ja kokemukset hyvät. Korttipohjista sen verran, että olen jo pidemmän aikaa käyttänyt kokoa 14,8x14,8 ja mielestäni se on just passeli, mahtuu paljon tavaraa, eikä tee korteista tunkkaisia. Sain postauksestasi taas kyllä uuden vinkinkin, nimittäin toi kuvausalustajuttu. Mä olen kertakaikkisen surkea kuvaamaan, mutta eipä ole kamerassanikaan kyllä kehumista :(
    Kiitos taas todella kivasta postauksestasi!

    VastaaPoista
  4. Kiitos hyvästä kuvaustausta -vinkistä! Juurikin olin suunnittelemassa jotakin vastaavaa ja postauksesi auttoi kummasti tässä ajatustyössä ;)

    VastaaPoista
  5. Minäkin olen miettinyt tilausta Glitterpotiin saadakseni lentäjäpojan, jota olen jo vuoden verran halunnut. Mutta vielä jaksan odottaa, kun edellinenkään tilaus on tuskin ehtinyt kotiutua.

    Hassua, minusta sinun budjettisi on näyttänyt kovin suurelta xD Johtunee siitä, kun näytit uutta hienoa askarteluhuonettasi joskus kesällä. Minun askartelubudjettini opiskelija on aika pieni ja erillinen askartelutila vain kaukainen haave =/

    VastaaPoista
  6. Kiva postaus, mulla on myös aikaa vertailla hintoja ja siksi myös paljon tilaan suoraan ulkomailta, eikä mitään ongelmia ole ollut, jopa nordea tarkistaa välillä ostojen oikeellisuuden, viimeksi ihmetteli Wildorchid's tilausta - on se hyvä että pankki huolehtii!
    Mä vielä jätin tuon lentäjäpojan ostamatta vaikka se jo käväisi korissa...Kiva ostopaikka myös Quixotic, tilasin charmeja ja uusia greenareita viimeksi.
    Mä olen yrittänyt maalata isoa laatikkoa valkoiseksi kuvauspaikaksi, mutta sille ei oikein löydy paikkaa - nyt on pitänyt kuvata aina siellä mistä valoa löytyy! Jatkoja;-))m

    VastaaPoista
  7. Kiva postaus ja hyviä vinkkejä, kiitos! Itselläni on pieni budjetti ja tarkkaan saa harkita mitä ostaa ja milloin. Maailmahan on aivan ihania tavaroita askarteluun täynnä! Tuo kuvausvinkki tuosta paperilehtiöstä on hyvä, itsellä on vähän samantyylinen homma käytössä mutta sulla vielä parempi koska noin "tausta" pysyy siististi säilössä ja ei sotkeennu. Pitää kopioida, kiitos ideasta!

    VastaaPoista
  8. Tuttuja kauppoja myös minulle nuo sinun mainitsemat. Kuvausvinkki oli mahtava, tuollaista taidan minäkin kaivata!!

    Onnea yksivuotiaalle blogille! Olet niin ahkera askartelija, että vuosi tuntuu paljon pidemmältä ajalta! Mukavaa kevättä : )

    VastaaPoista
  9. Kiitoksia paljon vinkeistä näin askartelija auttaa toista .Työttömänä miullakin välillä mietittävä ihan kaikkee rahankäyttöä mutta tää niin paljon tuova harrastus että tähän mielelelläni uhraan ennemmin kuin muuhin jonka koen turhempana.

    VastaaPoista

Olen erittäin iloinen, jos haluat jättää kommentin. Kommentteja on aina niin mukava lukea. Kiitos!

Jag är väldigt glad om du vill lämna en kommentar. Det är alltid så trevligt att läsa dem. Tack!

I'm very glad if you want to leave a comment. It's always so nice to read them. Thank you!