sunnuntai 23. tammikuuta 2011

Magnolia haaste #41 ja leimasimieni säilytys

Tämän viikon Magnolia haasteeseen tulee käyttää kortissa
FEIKKIOMPELEITA , omani tein DaisyD:n rub-on rollerilla.
Kortti #10 /2011


Eilen tuli käytyä Riihimäen askartelutapaamisessa. Kiitos järjestäjille ja tosi kivaa oli tavata monta tuttua :)
Unohtunut aivan tämä postaaminen kun olen leimasimiani järjestellyt kansioihin. No vissiin parempi myöhään kuin ei milloinkaan tän postaukseni kanssa. Taustakuva ja Tilda molemmat Magnolian, väritys Distresseillä. Kuviopaperi Tildaa. Kukka leikattu Magnolian stanssilla. Kukan keskusta haaraniitti, eylet outletista. Eyletit ovat WeR:n. Naru vanhaa varastoa. Ikkunassa koholakkaa. Kukissa ja sydämmissä rayherin kimalleliimaa.


Sitten vielä leimasimien säilytyksestä. Minulla on monta eri tapaa säilyttää leimasimiani, tässä esittelen yhden tavan. Magnolian leimasimet minulla on A5 kokoisissa kansioissa laminoiduilla sivuilla. Kansiot olen ostanut sekä Akateemisesta kirjakaupasta että Tiimarista.
 Magnolialeimasimeni  #258 pääsi tänään kansioon...noin 150 näistä leimasimistani on hahmoja. Loput taustoja ja muita oheisleimasimia.Oranssi tausta mikä näkyy leimasimen taustalla on ihan tavallista paperia jonka olen laminoinut. Laminoitilaitteen olen hankkinut Suomalaisesta kirjakaupasta ja edullisia laminointitaskuja on Biltemassa. Sivusta tulee tarpeeksi tukeva ja leimasimet pysyvät hyvin.
Tässä aukeamassa vasemmalla puolella leimasimet kiinnitettynä taustalle. Oikealla puolella sivun etupuoli.


Olen tehnyt myös luettelon/kirjan (kierreselkäinen valokuva-albumi oikeastaan) missä kaikki kuvat on leimattuna ja numeroituna jotta löytäisin helpommin tarvitsemani leimasimen. Olen numeroinut leimasimet myös kirjaan. Kuvat olen teipannut kirjaan. Jos myöhemmin haluan jostakin leimasimesta luopua niin irroitan vaan kyseisen kuvan luettelostani. Ostaessani uuden leimasimen, leimasin saa sekä vanhan paikan että numeron käyttöön. Sitten tietty joudun tekemään myös uuden laminointisivun. Sen teen siinä vaiheessa kun on uusi leimasin hankittuna. Tämä luetteloni asuu tuolla kansioitten päällä ja tätä sitten selailen kun mietin mitä leimasinta käyttäisin tai jos haluan etsiä jonkin tietyn leimasimen. Huomattavan paljon nopeampi etsiä luettelosta kun käydä kaikki kansiot läpi.
Nyt vaan sellainen tilanne että kaapinhylly missä Magnoliani asuu on täysi joten tarvii koittaa keksiä lisää tilaa. Sillä eihän minulla ole läheskään kaikkia leimasimia, hankittuna mitä haluan ja tarvitsen. Lisäksi on aivan pakko noita uusia ilmestyviäkin aina hankkia.

Toivottavasti tästä postauksesta on jollekin iloa ja vinkkiä omiin säilytyspulmiin.
Olisi kiva kuulla kommenttia säilytystavastani ja miten itse säilytätte leimasimianne?

Kiva kun kävi :)
Thanks for your visit :)

20 kommenttia:

  1. Oi kuinka kaunis kortti! Tykkään hirmuisesti. Oli kiva lukea säilytystavastasi. Minulla kun noita leimasimia ei niin kovin paljoa ole, niin minä säilön ne Paperinauhasta ostamissani 'muovirasioissa'.

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis kortti. Oli kiva nähdä.

    VastaaPoista
  3. Upea kortti. Kauniit on taas yksityiskohdat.

    Kyllä sä olet vaivaa nähnyt noiden sun säilytyskansioiden kanssa.
    Niin ja nyt kun sulla on kaapit täyteen, niin mies vaan taas töihin suunnittelemaan jotain ratkaisua ;)

    VastaaPoista
  4. Kortti on upea kuten aina! Hauska lukea näitä säilytys juttuja, niistä saa aina vinkkejä. Itsekin säilytän leimasimiani kansiossa, minulla tosin on niin vähän leimasimia, että tällä hetkellä ne mahtuu yhteen kansioon. Ja siis siellä kansion sisällä ne ovat A4 kokoisissa ATC-korteille tarkoitetuissa kansiotaskuissa ja isoimmat LOTV-leimasinten pusseissa ja A5-muovitaskuissa.

    VastaaPoista
  5. Tämä korttisi on niiiiin IHANA! Todella hienosti ideoitu ja UPEASTI väritetty!

    VastaaPoista
  6. UPEA kortti!!! Valtavan ihana kokonaisuus!! =)

    olipa kiva nähdä eilen, onkos huppari jo tilattu??

    VastaaPoista
  7. Voi hyvänen aika miten ihana kortti!! Mistä tuota rolleria saa jolla olet feikkiompeleet tehnyt? Kissojen ja koiren kanssa olen metsästänyt..

    Talven jatkoa!

    VastaaPoista
  8. Valloittavan värinen kortti. Tuosta säilytysratkaisusta lukiessani heräsi mieleen kysymys: Kuinkamonta leimasinta sinulla on? No kuvaa hieman tarkemmin katsoin ja silmiini osui lukema 246. Huh huijaa, tuostahan puuttuu vielä kaikki muut, kuin magnoliat.
    Omat leimasimeni mahtuvat kahteen laatikkoon(toistaiseksi) ja korurasioita/muita väsäillessäni olen ihan helisemässä kuvan suhteen. Miten ihmeessä saat päätettyä mitä kuvaa käytät, kun kaikki ovat niin kauniita?:)

    VastaaPoista
  9. Johanna:Olen jostain nettikaupasta aikani hankkinut rollerin. DaisyD:n on tuotemerkkinä lopettanut. Eli voi olla melko vaikeeta löytää.

    Maija:En tiedä montako leimasinta minulla on. Tekstileimasimia taitaa olla kaikkein eniten. Olen niin mukavuuden haluinen että en ole viitsinyt laskea. Magnoliat, hänglarit,Whiff of Joyn ja The Greeting Farmsit mulla tällä tavalla kansioissa. Mutta säilössä on myös alkuperäisissä paketeissa, laminoiduilla korteilla laatikoissa, CD&DVD-koteloissa sekä erillaisissa säilytyskoteloissa.

    VastaaPoista
  10. Vilket bra förvaringssystem du har, jättesmart! Behövs nog för så många stämplar du har ;) Mina ligger i plastlådor. Eller borde ligga, i verkligheten finns de strödda över mitt hobbybord...

    VastaaPoista
  11. Miten ihastuttava kortti kivoine yksityiskohtineen ja tuo väritys on aivan huippua taas!
    ja
    kiitos säilytysvinkistäsi - juuri viikonloppuna tein päätöksen, että nyt nämä (minulle) lukuisat leimasimeni on laitettava järjestykseen ja juuri noihin laminointisysteemeihin olen päätymässä.
    Nyt kysyisinkin kokemuksia:
    Oletko todennut tuon A5-kokoisen mapin kätevämmäksi kuin A4-mapin?
    Oletko tyytyväinen Suomalaisesta ostamaasi laminointikoneeseen - Biltemassakin on myös laminointikone, noin 30 egeä taisi olla hinta.....?
    Kiitos vastauksestai jo etukäteen ja jatka upeiden tuotoksiesi esittelyä, niitä on ilo katsella (ja huokailla ihastuksesta ja kateudesta :))

    VastaaPoista
  12. Ihana kortti!
    Kiva säilytyssysteemi. Mulla oli tekstileimasimet jossain vaiheessa A5:n kansioissa, mutta se ei oikein toiminut.

    VastaaPoista
  13. Ritva:Minusta A4 kansio tulee liian painavaksi ja kömpelöksi käsitellä. Silloin sivutkaan ei ole yhtä jämäkät ja osa pieneimmistä leimasimista irtoilee kun sivut taittuu. Itse tykkään enempi näistä pienemmistä.
    Tuskin on mitään väliä mistä laminointilaitteensa hankkii.

    VastaaPoista
  14. Todella upea kortti!!! Aivan ihania yksityiskohtia pullollaan!!!

    VastaaPoista
  15. Kaunis kortti ja huikean taitava väritys.Tuosta magnolian kukkastanssista olen minäkin haaveillut,mutta vielä olen pystynyt vastustamaan kiusausta..
    On sinulla kyllä aivan uskomaton määrä noita leimasimia!Kyllä siinä jo pitääkin olla selkeät systeemit,että löytää tarvitsemansa..

    VastaaPoista
  16. Aivan mahtava kortti värityksineen, leimakuvineen ja koristeineen! Nuo feikkiompeleet ovat myös upeat! Kiitos, kun esittelit omaa säilytysjärjestelmääsi. Itsellä leimasimia sen verran vähän, että ovat CD-koteloissa laatikossa, mutta nuo laminoidut sivut kyllä houkuttelevat kehittämään omaa leimasinten säilytysjärjestelmää :)

    VastaaPoista
  17. Hienon kortin olet tehnyt. Käytät värejä taitavasti.

    VastaaPoista
  18. Tosi hyvä toi sun leima-järjestelmä, voikun olisi itselläkin noin hienosti laitettuna!

    VastaaPoista
  19. Suloinen kortti. Kyllä sinulla on hyvin järjestyksessä leimat. Täytyisi kyllä itselläkin jotenkin järkevästi järjestellä.

    VastaaPoista
  20. Kortti on hurjan kaunis - kaikki on kohdallaan!!
    Kiitos myös loistavasta säilytysvinkistä!

    VastaaPoista

Olen erittäin iloinen, jos haluat jättää kommentin. Kommentteja on aina niin mukava lukea. Kiitos!

Jag är väldigt glad om du vill lämna en kommentar. Det är alltid så trevligt att läsa dem. Tack!

I'm very glad if you want to leave a comment. It's always so nice to read them. Thank you!